Przedmiotowy system oceniania
informatyka
Umiejętności:
Ocenianie z przedmiotu informatyka będą:
Ocenianiu podlegają |
Kiedy |
Częstotliwość |
sprawdziany, testy całogodzinne |
Po następujących częściach materiału: - tworzenie dokumentów tekstowych - tworzenie prezentacji multimedialnych - korzystanie z sieci komputerowej i Internetu - multimedia |
maksymalnie 4 razy w roku |
sprawdziany z ostatnich zajęć (tzw. pięciominutówki) |
Po następujących częściach materiału: - tworzenie dokumentów tekstowych - tworzenie prezentacji multimedialnych - korzystanie z sieci komputerowej i Internetu - multimedia |
maksymalnie 4 razy w roku |
odpowiedzi ustne |
W trakcie omawiania następujących części materiału: - tworzenie dokumentów tekstowych - tworzenie prezentacji multimedialnych - korzystanie z sieci komputerowej i Internetu - multimedia |
maksymalnie 4 razy w roku |
prace domowe |
W trakcie omawiania: - tworzenie dokumentów tekstowych - tworzenie prezentacji multimedialnych - korzystanie z sieci komputerowej i Internetu - multimedia |
maksymalnie 4 razy w roku |
aktywność na zajęciach/przygotowanie do zajęć |
|
maksymalnie 4 razy w roku |
szczególne osiągnięcia (konkursy) |
|
1 raz w roku |
zeszyt przedmiotowy |
|
maksymalnie 4 razy w roku |
prace dodatkowe |
|
dla chętnych 1 raz w roku |
Kryteria oceniania:
1. prace pisemne:
2. odpowiedzi ustne
3. praca domowa
4. prowadzenie zeszytu
5. aktywność na zajęciach
6. szczególne osiągnięcia
7. prace dodatkowe
Wiedza i umiejętności na poszczególne oceny szkolne przy ocenianiu bieżącym:
dopuszczająca |
dostateczna |
dobra |
bardzo dobra |
celująca |
Wymagania w zakresie posługiwania się komputerem i jego podstawowymi urządzeniami. |
||||
Znać podstawowe klawisze klawiatury. Korzystać z myszy. Włączyć i wyłączyć komputer. |
Przygotować komputer do pracy Posługiwać się klawiaturą. Uruchomić program korzystając z klawiatury i myszy. Uruchomić i obsłużyć program do pisania tekstu, prezentacji i filmów. |
Przedstawić w najprostszy sposób zastosowanie edytora tekstu, programu do prezentacji i filmó Uruchomić plik z dowolnego napędu.
|
Omówić różnice pomiędzy edytorem tekstu, programem do prezentacji i tworzenia filmów. Umiejętnie obsługiwać oprogramowanie z wykorzystaniem systemu pomocy w zależności od typu pliku.
|
Umieć obsługiwać urządzenia peryferyjne komputera i multimedialne. Przygotować materiały wykorzystywane na zajęciach. |
Wymagania w zakresie tworzenia własnych tekstów, rysunków i muzyki. |
||||
Zredagować prosty tekst. Wykonywać proste rysunki. Nanosić poprawki na rysunku. Odtworzyć utwór muzyczny. Zachować tekst i rysunek. |
Zredagować prosty tekst z wykorzystaniem różnych czcionek i ich kroju. Poprawiać błędnie napisane teksty przez rozsuwanie i nadpisywanie. Wykonywać proste rysunki wykorzystując dostępne narzędzia i kolory. Nanosić poprawki na rysunku . Odtworzyć istniejący utwór muzyczny w danym edytorze. Zachować tekst, rysunek, utwór muzyczny. |
Uruchamiać odpowiedni program w zależności od rozszerzenia pliku. Stworzyć wzorzec dokumentu. Kopiować fragment tekstu. Wykonywać operacje na fragmentach rysunku. Rysować proste bryły. Drukować tekst, rysunek. |
Łączyć grafikę z tekstem. Racjonalnie wykorzystywać poznane narzędzia w edytorze graficznym. Wykazać zalety oprogramowanie komputerowego. Tworzyć odpowiednio sformatowane dokumenty tekstowe, prezentacje i filmy. |
Tworzyć dokument z wykorzystaniem danych znajdujących się w innych programach. Formatować dowolny dokument |
Wymagania w zakresie gromadzenia i wyszukiwania informacji. |
||||
Odczytać informacje z Internetu. |
Odszukać i odczytać informację z Internetu. |
Sortować dane w wyszukiwarce internetowej. Wydrukować wyszukaną informację. |
Wyszukiwać dane w Internecie wykorzystując ograniczanie liczby zwracanych wyników poprzez stosowanie odpowiednich znaków, wyszukiwania w konkretnej lokalizacji lub konkretnego typu pliku. |
Tworzenie raportów. |
Pozostałe wytyczne:
Ocenianie uczniów z trudnościami w nauce: