Po tej lekcji: |
Ocenianie z przedmiotu informatyka będą:
Główną formą sprawdzania wiedzy i umiejętności jest praca na lekcji z komputerem.
Pozostałe wytyczne:
.................................. (podpis rodzica)
Ocenianie uczniów z trudnościami w nauce:
dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb ucznia, u którego stwierdzono trudności w uczeniu się,
zindywidualizowanie programu w zakresie treści programowych,
wydłużenie czasu na prace pisemne (w trakcie sprawdzianów, klasówek),
ocenianie prac pisemnych przede wszystkim pod względem poprawności treści i kompozycji, prace nie są obniżane z powodu błędów ortograficznych,
ocena ma pełnić przede wszystkim funkcję motywującą, a ocenianie ma służyć dziecku i pozwalać korygować jego dotychczasowe postępowanie, oraz uruchamiać samoocenę ucznia.
Obszar |
ocena |
|||
|
dopuszczająca |
dostateczna |
dobra |
bardzo dobra |
Technika komputerowa w życiu człowieka |
|
|
|
|
Praca z komputerem |
|
|
|
|
Praktyczne zastosowania komputera |
|
|
|
|
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
Posiada wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania, samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia.
Biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych lub praktycznych z programu nauczania oraz wykraczające poza ten program.
Proponuje rozwiązania nietypowe.
Osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który:
Nie opanował minimalnych wiadomości, a braki w wiadomościach i umiejętnościach uniemożliwiają dalsze zdobywanie wiedzy.
Nie jest w stanie rozwiązać zadań o niewielkim (elementarnym) stopniu trudności.
3. Nie wykazuje zainteresowania przedmiotem i nie wykonuje poleceń nauczyciela