OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA ROK SZKOLNY 2018/2019

OFERTA PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ NA ROK SZKOLNY 2018/2019

 

DIAGNIOZA

  1. Badanie przesiewowe dzieci w grupach 5 i 6-latków w zakresie: wad mowy, dominacji stronnej oraz funkcji słuchowych.

  2. Przesiewowe badanie słuchu wg programu „Słyszę”.

  3. Badanie ryzyka dysleksji uczniów kl. II szkoły podstawowej.

     

  4. Indywidualne badania dzieci w wieku przedszkolnym w tym w zakresie:

    • oceny możliwości poznawczych,

    • określenia potrzeby i zakresu wczesnego wspomagania rozwoju,

    • oceny gotowości szkolnej.

  5. Diagnozowanie poziomu rozwoju, potrzeb i możliwości oraz zaburzeń rozwojowych i zachowań dysfunkcyjnych dzieci i młodzieży, a zwłaszcza:

  • predyspozycji i uzdolnień,

  • przyczyn niepowodzeń edukacyjnych,

  • ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej,

  • specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów kl. IV-VIII szkół podstawowych oraz uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych,

  • predyspozycji zawodowych,

  • innych zgłaszanych potrzeb.

  1. Diagnoza integracji sensorycznej.

  2. Diagnoza i wspieranie dzieci wielokulturowych i dwujęzycznych.

  3. Obserwacja funkcjonowania dzieci i młodzieży w środowisku wychowania i nauczania.

  4. Kwalifikacji do różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej i logopedycznej w tym w zakresie:

  • orzekania;

  • opiniowania;

 

FORMY POMOCY BEZPOŚREDNIEJ

  1. Terapia pedagogiczna

  2. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

  3. Terapia logopedyczna

  4. Wsparcie psychologiczne

  5. Wsparcie rozwoju psychoruchowego dzieci w wieku przedszkolnym

  6. Terapia integracji sensorycznej

  7. Grupowe zajęcia dla dzieci 5-6 letnich doskonalące gotowość szkolną

  8. Zajęcia socjoterapeutyczne

  9. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne

  10. Zajęcia warsztatowe dla uczniów szkół np.

    • Radzenie sobie ze stresem

    • Umiejętności społeczne

    • Komunikacja interpersonalna

  11. Zajęcia grupowe dla dzieci 2-5 letnich i rodziców – „Ruch rozwija” ( w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborn);

  12. Konsultacje

  13. Porady

  14. Interwencja kryzysowa

  15. Warsztaty zawodoznawcze.

  16. Profilaktyka uzależnień.

 

 

 

 

 

FORMY WSPARCIA RODZICÓW I NAUCZYCIELI

    1. Prelekcje dla rodziców.

Proponujemy następujące tematy:

      • Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój mowy;

      • Opóźniony rozwój mowy – przyczyny, charakterystyka oraz profilaktyka;

      • Wspieranie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym;

      • Gotowość szkolna;

      • Wspieranie rozwoju sfery związanej z systemem wartości – rola rodziców i nauczycieli;

      • Problemy okresu dojrzewania;

      • Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym;

      • Motywowanie do nauki – rola rodziców oraz szkoły;

      • Jak pomóc dzieciom w radzeniu sobie z trudnymi emocjami;

 

    1. Konsultacje.

    2. Spotkania instruktażowe.

    3. Porady bez badań.

    4. Trening umiejętności wychowawczych dla rodziców.

    5. Interwencja kryzysowa.

    6. Szkolenie dla nauczycieli zorganizowane na terenie poradni nt. „Praca z dziećmi i młodzieżą z uzależnieniem od komputera”. – informacje o szkoleniu zostaną przesłane do szkół i przedszkoli drogą elektroniczną.

    7. Prowadzenie szkoleniowych rad pedagogicznych zgodnie ze zgłaszaną tematyką.

    8. Zajęcia warsztatowe dla nauczycieli:

  • Orzeczenia i opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej – zastosowanie w praktyce;

  • Trudne zachowania u dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby radzenia sobie z nimi;

  • Zaburzenia modulacji – wpływ na emocje i zachowanie dziecka;

  • oraz zgodnie ze zgłaszaną tematyką.

    1. Udział w zebraniach szkolnych zespołów ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych.

 

Inne formy wsparcia szkół i placówek po indywidualnym ustaleniu rodzaju i tematu

 

 

 

 

 

 

 

Joomla Templates by Joomla-Monster.com